Van 2014 tot en met 2017 ben ik verantwoordelijk geweest voor de vormgeving van alle promotionele materialen en drukwerk van stichting Dutch Baroque. In 2014 ben ik vanaf het eerste begin nauw betrokken geweest bij de start van de stichting. Hierbij kon een goed uitgewerkt huisstijlontwerp natuurlijk niet ontbreken.

De huisstijl is zo vormgegeven dat deze herkenbaar is voor de liefhebbers van oude muziek. Dit zonder dat deze hierbij muf of oubollig aan doet om zo ook een nieuwe – jongere – doelgroep aan te spreken.

De volgende design uitdagingen zijn onderdeel geweest van het proces naar de definitieve huisstijl (project is uitgevoerd in Engels):
Design a corporate identity for a starting foundation that feels solid enough for international recognition and that fits a baroque music foundation, jet feeling fresh and modern?

  • Make people recognize a baroque music foundation using the corporate identity.
  • Design a fresh modern corporate identity fitting a new generation.
  • Recognizably connect this new music foundation to existing historically informed performers?
  • Connect Gerard de Wit inseparably with this new music foundation?

Bekijk het projectrapport en het huisstijldocument hier: CEprojectReport_FINAL_JeroenAlblas