In mijn functie van Design Engineer bij Horrex heb ik in verscheidene projecten gewerkt van productidee tot ontwerp met behulp van Solid Works, diverse 3D print technieken, verscheidene programma’s binnen de Adobe suite tot sourcing en productie in o.a. China. Horrex produceert Horren, en hordeuren op grote schaal voor de internationale vrijetijdsmarkt. Daarnaast was er binnen Horrex veel ruimte om in Scrum projecten tot nieuwe producten of start-ups te komen voor de caravan en camper markt.

Binnen Horrex heb ik als Design Engineer voornamelijk binnen de scrumprojecten gewerkt. Met afstand het grootste project was VanCasco+. Daarnaast heb ik binnen kleinere scrumprojecten gewerkt aan spuitgietdelen en aluminium extrusieprofielen. Een tweede groter scrumproject betrof het ontwerpen en realiseren van een geautomatiseerde zaagmachine voor productieorders. Ik heb me daarbij vooral gefocust op de afzuiging van het geheel.
Bij aanvang van mijn functie bij Horrex werd ik al snel gevraagd om de bestaande testmachine voor de Horrex producten te verbeteren en in kaart te brengen. Waar dit in het begin voornamelijk een elektronisch project betrof werd dit steeds meer een mechanisch project omdat er ook grotere en gebogen systemen getest moesten kunnen worden.
Een voorbeeld van een kleiner project is het plaatsen van een reeks schermen door een bedrijfspand die op afstand (via WIFI) afzonderlijk van videocontent konden worden voorzien. Dit heb ik gedaan met RaspberriPi’s met daarop een FTP server en een video loop streamer.

Bij verhuizing naar een nieuw pand heb ik de showrooms/vergaderkamers ontworpen en gerealiseerd. Dit is als apart item in mijn portfolio opgenomen.